29 Aralık 2008 Pazartesi

DARGIN MIYIZ ?

DARGIN MIYIZ ?
"DARGIN MIYIZ? "ŞİİRİNİ OKUDUM CAN YÜCEL'İN... OKUDUM VE ÇOK DUYGULANDIM ÇOKK... Tam o anda televizyonda izlemekte olduğum "HATIRLA SEVGİLİ" dizisinin final sahnesinde " 1969 da hani 6 'ıncı Filonun gelişini protesto eden ,öğrencilere gericilerin saldırışını ,pek çok gencecik dalın kırılışını anlatan ,Deniz'in bıçaklandığı Defne'nin yerle yeksan olduğu sahne"... Sahnenin sonunda; Deniz, kan içinde boş bakışlarla yere yığılırken fonda "Bang Bang" çalıyordu. Biraz araştırdım.O yılların şarkısı 1966' da yapılmış.Sonny Bono yapmış Cher söylemiş.Şimdilerde Nacy Sinatra'dan daha çok çalıyorlar. Yıllar önce çocukluğumda TRT' de çaldığında çok sevmiştim ve babam da çok sevdiğini söylemişti. 78 kuşağıdır babam ama 68 'li edası vardır hep duruşunda, yaşama bakışında...
Tüylerim diken diken,boğazım düğüm düğüm, hıçkırık hıçkırık izledim, dinledim... Nasıl da örtüştü okuduğum şiir, 'Hatırla Sevgili'nin son sahnesi,dün yaşadıklarım , "darılıp ayrılmak ne kötü" diye düşünürken... Bir de sevgilisinin feci ölümüyle ayrılanları görmek.Şiir ,şarkı film, yaşananlar, dargınlıklar ,ayrılıklar... Hepsinin zamanlaması...İnsan barışmak için hoşafta yapar ,yanına domatesli pilav da...Ne kadar insani !...ne kadar güzel yazmış Can Yücel bu şiiri... Yaşamda iz düşümü ne çok şey yaşanıyor...Ve yaşam ne kısa ,darılmayalım...ERGUVANLAR TEKRAR AÇSIN YÜREĞİNİZDE...YÜREĞİ YARALI HASSAS GÜZEL İNSANLARA OLSUN! VE "BANG BANG " DİNLEYEREK OKUYUN...
30, HAZİRAN,2007 20:16 KARDELEN



DARGIN MIYIZ?

"bu sabah uyanırken tam
karşıma çıktın
bu sabah uyanırken tam
kara karaydı gözlerinin akları
kara karaydı gözlerin

dargın mıyız, dargın mıyız, dargın mıyız yoksa, dargın mıyız?
bu sabah uyanırken tam

sana üryani eriği hoşafı yaptım
yanına domatesli pilav yemedin

durdun öyle karşımda mahzun
bana çok uzaklardan baktın
her bahar erguvanlar içinde yaşardık
bu bahar erguvan görmedim desem yeridir
CAN YÜCEL

(Can Yücel babasına yazmış bu şiiri...)

Hiç yorum yok: