17 Aralık 2008 Çarşamba

KEŞKE BİR YALAN OLSAYDIN



KEŞKE BİR YALAN OLSAYDIN
BU DÜNYADA YERİM YOKMUŞ KEŞKE BİR YALAN OLSAYDIM
BU DÜNYADA YERİM YOKMUŞ KEŞKE BİR YALAN OLSAYDIN
Marmaris Datça yolunda ilerlemekteyiz, bir kuşluk vakti...Gün olanca güzelliğiyle denize, ormana ve yüreğime şavkımakta...Serçeler gibi kıpır kıpırım.Yol almaktayız... Akdeniz'le Ege'yi birbirinden ayıran dağın sırtında...Dünyada bu güzelliğin bir eşi yok ,iki denizi ayıran ya da birleştiren yoldan ilerlemekteyim .Aynı anda iki denizi birden görmekteyim...Aynı anda iki farklı coğrafya, aynı anda iki aynı coğrafya...Sağım Ege ,solum Akdeniz...Denizle orman sarmaş dolaş.. Marmaris körfezini geride bırakır bırakmaz ,Gökova'yla Datça körfezi saklambaç oynamakta ve ben ikisini de sobelemekteyim.Birden müzik başladı..."Şu dağlarda kar olsaydım."Nasıl bir duygu sağnağına tutuldum ben!Nasıl boğazım düğüm düğüm oldu.Aynı arabanın önünde seyahat etmekte olan diğer Evliya Çelebiler'inde keyfini kaçırırım tedirginliği içinde sesssiz sessiz sağanak halinde aktım.Tepeden tırnağa hüzne kestim.Yaralarım da nasıl sadık.Kabuk bağlayan yaralarım, nasıl da olmadık zamanlarda kanayıveriyor.Oysa hep çarpışmalardan, darbelerden korurken kendimi.Bu kadar derin mi olur insanın yarası...Bu kadar mı ağır yaraladılar beni."Yikik perisan olsaydim olsaydim yine severmiydin beni beni"diyor şarkıda..Yıkık perişan olunca, kimse sevmez kimseyi.Tecrübe ettim.Bu dünyada yerim yokmuş.Keşke yalan olsaydı, Keşke yalan olsaydım.Yalan ve simsiyah duman olmak ne iyi olurdu.Dağlarda kar olsaydım erir giderdim.Üzülecek bir şey olmazdı geride, yiten zamana, çalınan düşlere dair.
EGE VE AKDENİZ GİBİYİZ ŞİMDİ.ÇAĞLAR ÖNCE ÇÖKÜNCE KARALAR ,OLDUK GEÇMİŞİNDE AYNI YERDEN BESLENMİŞ İKİ AYRI DENİZ.ÇÖKTÜK, YIKILDIK..BİR TARAFIMIZ DATÇA KÖRFEZİ OLDU BİR TARAFIMIZ GÖKOVA... DAĞLAR YÜKSELDİ ARAMIZDA OLDUK EGE VE AKDENİZ.AYRI DA DEĞİLİZ BİRLEŞİK DE . AYRI DEĞİLİZ; MAZİMİZ BİR VE DERİN,ÇOK DERİN ...YARALARIM ÇOK DERİN.. NEDEN OLDUĞU YARALAR,HER KANAYIŞINDA ANLIYORUM. ARTIK; SADECE YARALARIMLA BAĞLIYIM ONA. EGE VE AKDENİZ'İZ ŞİMDİ.BİRLİKTE DEĞİLİZ. BOYLU BOYUNCA UZANAN DAĞLAR VAR ARADA... Kİ O DAĞLARI BİZ YARATTIK ANCAK; DAĞLARIN ÜSTÜNDEN YOL ALIP KENDİ DENİZLERİMİZE KAVUŞURUZ. EGE'DEN BESLENİP DE AKDENİZ, ALDI BAŞINI GİTTİ OKYANUSLARA...TEZ KAVUŞSUN ATLAS OKYANUSUNA ...
24 Temmuz 2007 18:45 Kardelen

Şu Dağlarda Kar Olsaydım
su daglarda kar olsaydim olsaydim
bir asi ruzgar olsaydim olsaydim
arar bulurmuydun beni beni
sahipsiz bir mezar olsaydim olsaydim
su yanginda har olsaydim olsaydim
aglayip bizar olsaydim olsaydim
belki yaslanirdin bana bana
mahpusta duvar olsaydim olsaydim
su bozkirda han olsaydim olsaydim
yikik perisan olsaydim olsaydim
yine severmiydin beni beni
simsiyah duman olsaydim olsaydim
su yarada kan olsaydim olsaydim
dökülup ziyan olsaydim olsaydim
bu dunyada yerim yokmus yokmus
keske bir yalan olsaydim olsaydim

Hiç yorum yok: