17 Aralık 2008 Çarşamba

RÜYA




20 Ağustos 2007
Rüya olsun yaşanılan kötü şeyler,Hazanda yeşiliniz bol olsun!
Ne çok dinlerdim bu şarkıyı kendimi çok yalnız hissettiğim ,memleket ,yuva ,ev,aile özlemi çektiğim yıllarda...
bu şarkıdaki gibi acılarımın olmadığı yıllarda...
Aradan 13 yıl geçmiş şimdi anlamlandırabiliyorum ancak "rüya"yı ve sözlerini...
Kişisel tarihimin en güzel yıllarıydı; çünkü hala küçüktüm o sıralar...
Ve rüyalarım vardı yaşamıma dair.Şimdi büyüyorum yine dinliyorum. Hala rüyalarım var..
Yaz bitiyor.Hazanı bol olanlar en çok yeşile, rüyalara şimdi ihtiyaç var.
Hazanda yeşiliniz olsun; yaşamınıza giren güzel insanlar.
Ayazlarda kalırsanız diye; yeşiller biriktirin kendinize şimdiden!

Duam odur ki,RÜYA OLSUN ŞARKIDA DENDİĞİ GİBİ KÖTÜ ŞEYLER
VE BU ŞARKI DA ARMAĞANIM OLSUN!
HAZANDA YAPRAKLARINI DÖKMEDEN, HALA YEŞİL KALANLAR İÇİN!
Kardelen


"RÜYA"
Değmeyin feryadıma,
Figanıma değmeyin
Eğer sevda bu demekse
Ben vazgeçtim
Beni sevmeyin
Garipliğim kader değil
Geçiçi gülmeyin
Bu kışta efkarlıyım
Bahara Allah kerim Hadi yüreğim ha gayret
Hele sıkı dur hele sabret
Başını eyme dik tut
Bu bi rüyaydı farzet
hadi hadi yüreğim ha gayret...
Hele sıkı dur hele sabret
Başını eyme dik tut
Bu bi rüyaydı farzet
hadi hadi yüreğim ha gayret...
04:08


Bir Duru Sözle Gönül Alana Bir Kuru Dalla Çiçekle Gelene...
Sene '94 mini mini bir liseli kız... anlamını çözemediği ancak; garip bir sezgiyle müziğini ve klibini izlemekten çok büyük zevk aldığı Demet Sağıroğlu şarkısı"Arnavut Kaldırımı...Aynı kız, aynı duyarlılıkla, aynı sene çıkan Sertab'ın "Lal" kasedini içine çekercesine tekrar tekrar dinlemektedir.Ve kanımca şarkılar sözler harikadır da 'klip' denilen, şarkıya uygun çekilmiş mini sinemalar, en az onlar kadar güzeldir ."O", kliplerdeki esas kızdır.Hüznüne rağmen başkaldıran, dik bir duruşu olsun diye hep direnen bu hayatta.Yüreğiniz lal olmasın, lal; içtiğiniz Çalkarası üzümlerden olsun ...
Bir "Demet" söylesin...



ARNAVUT KALDIRIMI
biten sevgilerin ardından
ağlayamam ben böyle yas tutamam
her sözde her gözde şefkat aramam
kırıyor kalbimi sonunda nasıl olsa
giden aşklarımın ardından
ağlayamam ben böyle yas tutamam
her sözde her gözde şefkat aramam
kırıyor kalbimi sonunda nasıl olsa
dün seni gördüm rüyamda
arnavut kaldırımlı boş sokakta
ah bir dili olsa da bir konuşsa
anlatırdı masumca seni bana
öpsem bebek gözlerinden çok ağlatırlar
sarsam seni kollarımdan bir gün alırlar
sevsem seni doyasıya yıpratırlar
bir sürü kuru gürültü parçalar sevgimizi
ey kader böyle mi olmalı solmalı sevgililer
giden aşklarımın ardından
ağlayamam ben böyle yas tutamam

Bir Sertab söylesin!Siz lal şaraplar içerken Çalkarası üzümden.Dağlarınızda bağlar olsun salkım salkım üzümler versin.Sevdilerinizle ister pekmez yapın kan olsun ,ister şarap yapın aşk olsun!
KARDELEN

LAL
"bir bulut olsam, yuklenip yagsam"dokulsem damla damla topragima
bir deli nehir, bir asi ruzgar olup kavussam uzum baglarina
bir cig tanesi, bulbulun cilesi
annemin sesiyle gune uyansam
radyoda yanik icli bir keman
aglasa nihavend acemasiran
bir turna olsam, yollara vursam
ucabilsem kendi semalarima
bir seher vakti silaya varsam
selam versem ah siradaglarina
komsunun kizi coban yildizi
yaz bahceleri yesil mor kirmizi
ah sisede lal hem de ay hilal
bir daha da gormedim boyle yazi

"
bir duru sözle gönül alana
bir kuru dalla çiçekle gelene
gitti gidiyoryaralı yüreğim
gitti gidiyor kanadından tuta benim gözleri görmeyenim
a benim kadrimi bilmeyenim
a benim hasreti dinmeyenim
beni elinle ellere gönderme
ah anam garib anam
ne sarayda ne handa
bir zalim ocağında
sevdam ağlıyor
ne gam ölsem uğruna
beni zehir zemberek diller dağlıyor.." diyor Sertab.

Ağısı az ,tatlısı çok olsun sözlerinizin ki
"Zehir zemberek" olan sevdanız olsun, ışıl ışıl ve şaşırtan!Ağlatmasınlar sizi,ağlatmayın siz!
Gönül alanınız ,çiçek vereniniz çok olsun !
03:45 20 ağustos ,2007
kardelen

Hiç yorum yok: