17 Aralık 2008 Çarşamba

ÖMRÜM DİYORUM

ÖMRÜM DİYORUM
... Gelip geçti yaz...Ve bitmekde sonbahar ...Sarı sıcak bir yaz ...Sarı sarı yaprak yaprak bir hazan. mevsimler gibi Ömrüm bir sıcak bir soğuk, ırmaklar gibi kıvrım kıvrım,inişliç çıkışlı aktığı yerden beslenmekte oranın havasından suyundan etkilenmekte ya da kimbilir kendi havasını suyunu oray katmaktadır.... bir çağıl çağıl, bir dingin... Ömrüm diyorum ,ömrüm; sen hep böyle ürkek bir kelebek gibi ;bütün renklerini inatçı ayazlarda, sarı sıcaklarda ,fırtınalarda ,yağmurlarda mı bırakacaksın.Telli'nin söylediği gibi midir ?dizeler doğruyu mu dile getirmektedir?
Ömrüm diyorum şimdi ömrüm
Üzgün bir çocuksun sen ve yalnız
Öyle kal çünkü bu dünyada
Sana en çok mutsuzluk yakışıyor"
..sonunda hayatın bana lütfettiği şey bu mudur bilemem ki. Evet üzgün bir çocuğum doğrudur.Evet ;kimi zaman oldukça da yalnızım oda doğrudur.Ama "en çok mutsuzluk mu yakışıyor bana?"...sahi gülümsemek insanoğlunun ve insan kızlarının insanlara ve kendine verebileceği en büyük hediye değil midir? MUTLULUĞUN TILSIMI ;BİR GÜLÜMSEMEDEN GEÇMEZ Mİ?
Bu satırları şair söylerken hep hazandı ve hep yağmur yağmaktaydı ve bahar çok uzaktı bilirim.BİLİRİM DE KABUL ETMEMEKTEYİM.mutsuzluk yakışmaz bize...
kardelen
03 Aralık 2007, 23:38

Üzgün bir çocuğun yalnızlığı
Kadar saydam kalabilseydim
Ömrüm derdim ömrüm nasıl da
Dolu geçmiştir ölebilirim artık

Ölüm hiç de ürkünç gelmiyor
Yaşanmışsa tüm yaşanacaklar
Acı yitiriyor anlamını ve renkler
Kül oluyor körleşirken gökboşluğu

Bu dünya dünya mıdır hani
Bildiğimiz o yamyam küresi
Ki apis öküzlerinin çekip durduğu
Bir cansıkıntısıydı önceleri

Hantal ve gürültücü bir tehdit
Gibi düşüyorken üstümüze
Alaycı bir gülüş takılıyor yalnız
Dudaklarımın hüzün kıvamına

Ömrüm diyorum şimdi ömrüm
Üzgün bir çocuksun sen ve yalnız
Öyle kal çünkü bu dünyada
Sana en çok mutsuzluk yakışıyor
Ahmet Telli

Hiç yorum yok: