14 Aralık 2008 Pazar

YÜREĞİMİN UMUT OYNAŞIMLARINDA HAZİRAN

Yüreğimin Umut Oynaşımlarında Haziran
Bir sıcakla gidiyor Haziran.Bir sıcak ve binbir kaygı ve soru.Yaz soruların cevabını verir mi acep?Güzel olsun yaz ! Arada sırada da olsa bu perdeleri bir rüzgar havalandırmaz mı ki.. Yaz yağmurları yağmaz mı , mis gibi bir toprak kokusu bırakarak. Yazın içimizin derinlerinde denizler mavi mavi ,serin serin, yakamoz yakamoz ışıldamaz mı, serinletmez mi bizi ?Kim bilir olur belki...Bir düş olur yaz kanat kanat perilerin kucağında.
Kardelen

Yüreğimin Umut Oynaşımlarında Haziran
Dinmeyen sızılar boşalırken gövdemden.
Bu kent güneşin kızıl dudaklarından.
Utancın kanat gerişine bırakıyor kendini.
Devinmeler, gelip gitmeler, sonsuz açılımlar.
Özlemi duyuluyor bir şeylerin.
Acı yalnızlığı büyütüyor.

Yakınmalar, sövmeler, inlemeler.
Dirim kavgasına girişen insanlar.
Haziranın yalnızlığında acıyla büyüyen insanlar.
Yaşamak kıran kırana.
Kentin yabancı soluğu dudaklarımda…

Ve sonra çığlık çığlığa sesler geliyor uzaklardan.
Doklardan, iskeleden, fabrika bacalarından.
Kara saplı haziranla karalı yüzler.
Üzerime üzerime aralıksız saldırıyor.
Ben haziran güneşinin yangın ozanı
Bir şiir yazıyorum bir şiir, içimde büyüyen acı.
Bir zehir sancısı, bir kurşun yarası değil.
İçimde duyduğum acı hazirana bir çığlık.

Ve her gece çarpıyor kayalara yalp yalp sular.
Ve her gece çıldırasıya bir yalnızlıkla kıvranıyor içim.
Yan yana dizi dizi günler yapay bir sessizlikle geçiyor.
Her gece buram buram yanıyorum.

Acıyla bütünleşerek oyulganıyor sevdam.
Yinelenen çırpıntılara yoğruluyorum.
Bazen uğultusuzluğun uğultusu yiyip bitiriyor beni.
Yüreğimin ağzına birer birer yansıyarak kararıyor.
Yangınlığım başlıyor alaz alaz.

Bir ses ışığa ve çeliğe dönüşünce,
Uzar yalnızlığım haziran gecesinde.
Bir gurbet türküsüyle doğarım yeniden.
Uçarı bir sevinçle dolar yüreğim.
Bana umut aşılayarak yeniden dayanç verir sevdam.
Ali ÖZEN
25 Haziran 2008 ,20:48'de kaleme alınmıştır

Hiç yorum yok: