9 Mart 2010 Salı

GECİKMELİ 8 MART YAZIM VE ATTİLA İLHAN ŞİİİRİ

ATTİLA İLHAN VE ŞİİRLERİ ÇOK ÖZELDİR BENİM İÇİN...Kimin için değildir ki eğer bu ülkede yaşıyorsa...Üniversite yıllarımda türküler ,şiirler dillendirirdik arkadaş muhabbetlerinde...Ve en çok okuduğum ve benden en çok okumam istenen şiirdi. Yıllar oldu kimseye sesli okumayalı... Attila İlhan kusura bakmasın ve ışık yağsın üstüne, şimdi bulunduğu yerlere... bazen haddim olmayarak değiştirirdim "ne kadınlar sevdim yoktular" dizesini ,"ne erkekler sevdim zaten yoktular" diyerek...Bu şiir çok güzeldir...Her okuyuşumda içim titrer.Bilirim; Attila İlhan başka bir duyguyla yazmış ammavelakin benim hep içimden "olmayan erkekler,bu ülkede kadınları yok sayan erkekler ve erkek egemen bakış açısı diye bağırmak gelir...

Nerden çıktı bu şiir ve bu feminist söylem?
Gecikmeli bir 8 Mart yazısı kabul edile
.. ve "kadınlar hep var" "Beyler bu böyle biline!..

HEP VAR OLAN YOKMUŞ GİBİ DAVRANILAN KADINLARA...



...
ne kadınlar sevdim zaten yoktular
ne kadınlar sevdim zaten yoktular
yağmur giyerlerdi sonbaharla bir
azıcık okşasam sanki çocuktular
bir akşam korkudan gözleri sislenir.
ne kadınlar sevdim zaten yoktular
böyle birsevmek görülmemiştir
hayır,sanmayınki beni unuttular
hala ara sıra mektupları gelir.
gerçek değildiler birer umuttular
eski bir şarkı belki bir şiir
ne kadınlar sevdim zaten yoktular
yanlızlıklarımda elimden tuttular
uzak fısıltıları içimi ürpertir
sanki gök yüzünde birer buluttular
nereye kayboldular şimdi kim bilir
ne kadınlar sevdim zaten yoktular
böyle bir sevmek görülmemiştir
ATTİLA İLHAN

Hiç yorum yok: