22 Mart 2009 Pazar

BURDAYIM ...SÖZÜMDE...

Çok uzun zamandır "burdayım... sözümde "şiiri var aklımda ."Bazı dizeleri benim sık sık kendime ve çevremdekilere takrarladığım sözleri anımsatıyor.Ve bu ara çok sık aklıma geliyor.
"Beklemesini bilmiyor acelesi olan ve nedense
Çekip gidiyorlar, kalanlar o kadar azız ki
O kadar azız ki mutluluk bile bizden çok" dizelerinden çok uzak bitr yerlerdeyim aslında .Benden ya da bizden çok mu mutluluk onun da sorgulamasında ya da ayırdımında değilim .Ancak,
"Burdayım sözümde,yanlışsa da bu istasyon
Bir ben yitirmedim galiba belleğimi bir de
Şiir yazanlar, ne kadardılar ve nerdeydiler
Hatıralar üretiyorum telgraf tellerinden
Akşamüstleri fesleğenleri suluyorum
Bekle demiyorum kimseye,unutma demiyorum"
ben daha çok bu dizelerdekonaklamaktayım bir süredir.Zaman zaman yanlış istasyonlarda durduğumun bilincinde... hatıralarımı seviyorum, geçmişimi de ...Çünkü o hatıralar ve geçmiş beni bu güne getirdi .Şimdiki "ben" geçmişine borçlu "ben" olmasını.İşte bu yüzden hala fesleğenleri seviyorum ,hala her yaz solsalarda, bu şehrin sıcağına dayanamayıp, inatla anneannemden fesleğen getiriyorum.Ve her bahar minik saksılarda nergis ve sümbül alıyorum.Şiirler okuyorum, filmler izliyorum ,yeni hatıralar biriktiriyorum eskiyeceklerini bile bile zaman içinde.
Sadece bir şey eskisi gibi değil artık kimseye "bekle " ve "beni unutma " demiyorum.Acelesi olan herkes gidebilir ve belleği zayıf olanlar unutabilir ,hatırda tutmaya değer bir şeyler yaşanmamışsa.Hep verdiğim sözlere sadık kaldım. İşte bu yüzden "Burdayım Sözümde"......KEKREMSİ BİR MUTLULUK YÜREĞİMDE...


BURDAYIM SÖZÜMDE

...Düşüyorum
Karıncanın peşine minik depremler oluyor
Yabanıl ot kokuları,sonra düşler,düşüyorum...
Puslu bir görüntü tarih dediğimiz ve kirli
Sular buharlaşıyor buluşalım dediğin denizde
Burdayım sözümde,yanlışsa da bu istasyon
Bir ben yitirmedim galiba belleğimi bir de
Şiir yazanlar, ne kadardılar ve nerdeydiler
Hatıralar üretiyorum telgraf tellerinden
Akşamüstleri fesleğenleri suluyorum
Bekle demiyorum kimseye,unutma demiyorum
Acı soysuzlaşınca tiranlaşıyor belleksizlik
İnat ve öfke,kaybediş ve kayboluş oluyoruz
Komikti dıştan bakınca dünya ama hırçın
Ayışığı,telgraf direkleri ve fesleğenler
Burdayız işte durgun bir sessizlikteyiz şimdi

Unutulan bir şey kaldı mı diye soruyor tiran
Kampana çalarken çöldeyiz o geniş çevrende Mısır'ı soyun diyordu
Musa belleksizdir firavun Babil ve burası iki istasyon iki uzak nokta
Belki bir imgede düzlem olabilen iki grilik
Düşler ve tarih inilecek son istasyon
Burdayım işte güzel bir yanlıştayım şimdi
Beklemesini bilmiyor acelesi olan ve nedense
Çekip gidiyorlar, kalanlar o kadar azız ki
O kadar azız ki mutluluk bile bizden çok
Ahmet TELLİ

Hiç yorum yok: