4 Ocak 2009 Pazar

GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ ?





GÜZEL GÜNLER GÖRECEĞİZ ?
Güzel Günler Göreceğiz ! Güzel günler göreceğiz çocuklar
Motorları maviliklere süreceğiz
Çocuklar inanın, inanın çocuklar
Güzel günler göreceğiz, güneşli günler
Motorları maviliklere süreceğiz
Hani şimdi bize
Cumaları, pazarları çiçekli bahçeler vardır,
Yalnız cumaları, yalnız pazarları
Hani şimdi bizbir peri masalı dinler gibi seyrederiz
Işıklı caddelerde mağazaları,
Hani bunlar77 katlı yekpare camdan mağazalardır.
Hani şimdi biz haykırırız
Cevap:Açılır kara kaplı kitap: Zindan


Kayış kapar kolumuzu
Kırılan kemik, kan
Hani şimdi bizim soframıza
Haftada bir et gelir
Ve, çocuklarımız işten eve
Sapsarı iskelet gelir
Hani şimdi biz
İnanın, güzel günler göreceğiz çocuklar
Güneşli günler göreceğiz
Motorları maviliklere süreceğiz çocuklar
IşıKlı maviliklere süreceğiz
Çocuklar inanın, inanın çocuklar
Güzel günler göreceğiz güneşli günler

Motorları maviliklere süreceğiz
Nazım Hikmet
Güzel günler göreceğiz çocuklar diyor ya Nazım , Nerede peki o zaman ben iyide görürüm aslında... Öyle kaybediyorum ki inancımı bu günlerde nerede diyorum güzel günler ya ben niye göremiyorum.! Neden hep kabuslarla kalkıyorum. "Yok ben oynamıyorum artık "diyesim geliyor.Ya açın televizyonu şimdi hemen bakın! Görebilirseniz iyi birşeyler bana da anlatın Allah aşkına .Tek iyi bir şey yok, hep kan, hep ölüm, hep acı ...ve en çok çocukların düşlerinden ,geleceğinden çalınan zamanlar, hayatlar paralar,aşlar...
Ben çocuktum güzel günler görme umuduyla büyüdüm .Neredeyse otuzuma günler kaldı ve hiç gelmedi o güzel günler.Şimdi, yarın sabah ve her sabah beni beni ışıl ışıl gözlerle bekleyen çocuklarım var ve bakıyorlar umutla.Her sabah bana güzel günler görme umutlarını teyit etmemi beklercesine ,ışıl ışıl gözlerle bakıyorlar .Kara gözler ,yeşil gözler ,mavi gözler ,ela gözler ,kahve gözler sıcacık, pırıl pırıl her biri cihan parçası, aydınlık gözler.


Ne zaman bu gözler de kirlenecek diye bakıyorum.Şimdi sadece, oyunlarında oynuyorlar savaşı.Ama savaş hep var yaşamlarında .Çocuk yürekleriyle onlar şimdilik sadece olmak istedikleri kahramanlar .Kötü kalpli düşmanlardan koruyorlar benim cesur çocuklarım bizi. Peki onları kim koruyacak kötü kalpli insanlardan.Öncelikle ülkem ,sonrada dünya insanlarından.Acıdıkça ve incindikçe duyguları, onlarda nasibini alacaklar bu acımasız dünyadan. Ve ben hep haktan, adaletten saygıdan MAVİ DÜŞLERDEN........ bahsedeceğim öyle mi çocuklarıma ?.

Aklıma Louis ARMSTRONG 'un o muhteşem şarkısı geliyor" What A Wonderful World."Dünya'nın harika bir yer olmadığını haykırırcasına "Günaydın Wietnam" filmi ya da fonda savaş görüntüleriyle bu şarkıyı dinlemek müthiş bir ironi... düşününce içim sızlıyor.Hem şarkıya hem de dünyaya haksızlık ediliyor ...Yine de dinlemek ve inanmak istiyorum.



HARİKA DÜNYAMIZ
Ben yeşil ağaçları ve kırmızı gülleri görürüm
Ben çiçekleri benim için ve sizin için görürüm
Ve dünyanın ne kadar harika olduğunu düşünürüm.
Gökyüzünün maviliğini ve beyaz bulutları seyrederim
Aydınlık kutsal gün, karanlık kutsal gece
Ve dünyanın ne kadar harika olduğunu düşünürüm
Gökyüzündeki gökkuşağının renkleri çok güzel Yoldan geçen,insanların yüzlerinde
Memnun oldum diyen arkadaşça selamlaşmayı görürüm
Onlar gerçekten birbirlerini seviyorlar.
Bebeklerin ağlayışlarını ve onların büyümelerini izlerim
Asla benim bilemeyeceğim şeyleri öğreniyorlar
Ve dünyanın ne kadar harika olduğunu düşünürüm
Ve ben dünyanın harika olduğunu biliyorum.

LOUİS ARMSTRONG
ÇEVİRİ VE UYARLAMA:Can Akın


What A Wonderful World
I see trees of green, red roses too
I see them bloom for me and you
And I think to myself
what a wonderful world.

I see skies of blue and clouds of white
The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself
what a wonderful world.

The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.

I hear babies cry, I watch them grow
They'll learn much more than I'll never know
And I think to myself what a wonderful world
Yes I think to myself what a wonderful world.
Louis Armstrong

Bekliyorum ,Nazım Usta güzel günleri ve çocuklarımla motorları maviliklere sürmeyi...Bir düş seninle benimkisi ama ortak bir düş, insani bir düş ...




Hiç yorum yok: