12 Nisan 2009 Pazar

ÇİÇEK ÇOCUKLAR

Bilmem ki 60'lar mı geldi. Her yere çiçek resmi yapmaya bayılıyor benimkiler , üstelik savaş karşıtıyız .Değil oyuncak tabanca, ( Yoğun öğretmen ve aile etkisi de olsa)sopa resmi bile çizmiyoruz.Düşüncesi evlerden ırak , çoğu et yemeyi reddediyor ve bu aralar minik yürekleri pır pır, bir aşk ki aralarında sormayın, çikolatalarını bile paylaşır oldular sevdikleriyle..Eh paraya da ihtiyaç duymadan anne ,babalar sayesinde idame ettiriyoruz yaşamımızı .Biraz resim ,biraz müzik okulda sanatsal duyarlılığımız hayli gelişti.Sosyal aktivitelerden de nasibimizi alıyoruz.Hele de bu aralar...Zeybek ve damat halayı öğreniyoruz 23 Nisan da dans edebilelim diye..Ah hayallerimizi kırmızı ferrariler süslemekte amma velakin ;güzel ,şirin üstünde çiçek resimleri olan bir vos vos'a da hayır demeyiz.
Tarihi bir yanılsamanın mı içindeyim acep ne dersiniz?"Çiçek çocuklar", başka bir olayda mı vücuda geldi nedir? Benimkiler de değilse "çiçek çocuk" kimse değildir. Yoksa "Çocuklar mı çiçekti de dünyanın anlamak işine gelmedi.

bir heyececan bir telaş çiçek dikiyoruz! baharı karşılamak için!

Aaaa o da nesi ?bir konuk, çiçeğin üstünde ... salyangoz!
Bahar gelecek Tırtıllar, kelebekler ,uğur böcekleri,karıncalar çıkacak demişti öğretmenim! Ama salyangozu unutmuş! bak bu salyangoz kaybolduğunda annesi, babası çabucak bulsun diye iz bırakırmış ışıl ışıl arkasından biz bu masalı öğrendik tam da çiçek dikerken salyangoz arkadaşımın çiçeğinde gezinince .Öğretmenim,"hiç üzülme bak, böyle iz bırakıyor ki annesi gelsin çabucak bulsun "diye, "sen onu korkutma, yavaş yavaş uzaklaşacak" dedi."Şaşırmış o da bahar gelince, şimdi anladım .""Öğretmenim salyangozun masalını anlatsana dedim. Anlattı, "hiç korkmadım ondan ben" "bahçeye bıraktık ,annesi babası gelsin ,onu bulsun" diye.




Çiçek dikiyoruz çiçek! Çok bekledik baharı çok !... zor geldi bahar ,bu sene bir kar ,bir kış kıyamet ! Bize de "çiçeğim" diyor öğretmenim çiçeğim! Biz de açmışız tomurcuk tomurcuk ,"öğretmenim çok komiksin "dedim. "çok komik, ben hiç çiçek olurmuyum! kocaman bir çocuğum ,yakında yedi'ye gireceğim sen bunu bilmiyor musun ? çok güldürüyorsun beni!"












En sonunda diktik huzura kavuştuk hiç çiçeksiz bahar olur mu?Bakın ne güzel oldu sınıfımız!Donattık renk renk hercailerle, sümbüllerle, lalelerle, çuhalarla,aslanağızlarrıyla,küçükahnımlarla ,onbiraylarla...Eh ben de diktim çiçeklerimi Ortanca,küçükhanım, sardunya,yer halısı ve daha hatırlayamadıklarım. Çocuklarım bir telaşlı ben bir sevinçli .....
(Yahya Kemal görseydi halimizi bu Cuma günü belki de şöyle dizeler yazardı. Ne dersinizbiz duyamamışızdır.)

BİN ÇOCUK O GÜN KOCA BİR KIŞI DEVİRDİK!

BİN TOMURCUK O GÜN ÇOCUKLAR GİBİ ŞENDİK!

BİZ O GÜN BAHARA GİRDİK!

kardelen





Hiç yorum yok: