16 Temmuz 2008 Çarşamba

HASRETLİK ZOR İŞ NE KADAR "CESUR YÜREK" ŞAİR OLSAN DA GEÇEN VAPURU BİLE OKŞAMAK İSTERSİN MEMLEKETİNİN ELLERİN YANIYOR GİBİ GELSEDE YÜREĞİNDİR YANAN



HASRETLİK ZOR İŞ !NE KADAR "CESUR YÜREK" ŞAİR OLSAN DA
GEÇEN VAPURU BİLE OKŞAMAK İSTERSİN MEMLEKETİNİN...
ELLERİN YANIYOR GİBİ GELSE DE
YÜREĞİNDİR YANAN...

10 HAZİRAN 2007 .03:41
Kardelen



Vapur
Yürek değil be, çarıkmış bu, manda gönünden,



teper ha babam teper



paralanmaz



teper taşlı yolları.



Bir vapur geçer Varna önünden,



uy Karadeniz'in gümüş telleri,



bir vapur geçer Bogaz'a doğru.



Nazım usulcacik okşar vapuru,



yanar elleri..



N.Hikmet

Böyledir hasretlik Varna önünden geçen gemiye dokunmayı düşlemektir.Yanan eller değil, yüreğe düşen ayrılığın korudur...Aşağıdaki resime baktım...Bu şiir dolandı dilime....Hem resmi hem de şiiri koydum bakalım hangi türkü dolanacak dilinize...
Kardelen



29 OCAK 2007 20:48


CAN BABAYA VE OKYANUS GÖZLÜ GÜNEBAKAN DOSTUMA SELAM OLSUN!
Bir arkadaşımın spaces'ine misafir olmuştum ve bu şiir tüylerimi diken diken etmişti.O duyarlılıkla aşağıdaki satırları yazmıştım ona ...Şimdi de aynı dostlukla içtenlikle "okyanus gözleri"nden öpüyorum bu şiiri bana hatırlattığı için...Ve "Can Baba"yı yad edip "tüm günebakanlar selam dursun" diyorum ona ve karanlığa sırtını dönüp ışığa koşanlara..

"mazisinde görkemli bir yaşanmışlığa tanık etmiş" ve bununla gurur duyan biri olarak şunlar gayri ihtiyari dökülmekte dilimden;
sıcak bir dokunuştur tüm derdimizi alan
ya da çelik bir bakıştır insanın yüreğini dertten derde salan,
o yüzdendir ki sevgili dost o yüzdendir ki en insan yanlarımıza dokunur
bu şiir ...
kardelen


CAN YÜCEL!
sen gittikten sonra yalnız kalacağım
evet sevgili,
kim özlerdi avuç içlerinin kokusunu,
kim uzanmak isterdi ince parmaklarına,
mazilerinde görkemli bir yaşanmışlığa
tanıklık etmiş olmasalardı eğer!!

03:15 10 Haziran 2007

Hiç yorum yok: