16 Temmuz 2008 Çarşamba

SİTEM

14 HAZİRAN 2007

SİTEM
"Canımın çekirdeğinde diken
Gözümün bebeğinde sitem var"diyor Eyüboğlu...
Ve bu dize benim davranışlarımda art niyet arayan ya da yüzümde pek çok başka yüz arayan,maske sandığı şeyin aslında gerçeğin ta kendisi olduğunu göz ardı edene..Belki çok maskeli insan gördüğünden belki de hep maskelere odaklandığı için...
Olsun varsın o güzel insan belki böyle sitem etmektedir.Çünkü O, "göründüğü gibi olmakda olduğu gibi görünmekte"dir. Benim de öyle olduğum gerçeğinden hareketle bir sitem de ben yollayabilirim ona...Sitemimdir..."Gerçeği de maskesi de bu ötesi, eksiği, fazlası yok.Bu benim ... Eyüboğlu'na da maskeler taktığını mı söylemişler ki... Ondan mı 1946 da ki sitemi. Sanmam.. Onun sitemi başka bişeye...
Kardelen

SİTEM
Önde zeytin ağaçları arkasında yar
Sene 1946
Mevsim
Sonbahar
Önde zeytin ağaçları neyleyim
neyleyim Dalları neyleyim.
Yar yollarına dökülmedik dilleri neyleyim.

Yar yar!..
Seni kara saplı birçak gibi sineme sapladılar
Değirmen misali döner başım
Sevda değil bu bir hışım
Gel gör beni darmadağın
Tel tel çözülüp kalmışım.
Yar yar Canımın çekirdeğinde diken
Gözümün bebeğinde sitem var
Bedri Rahmi Eyüboğlu



Hiç yorum yok: